Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

martes, 22 de octubre de 2013

CERCA



Durant la primera setmana vaig fer una cerca d’informació i un anàlisi d’aquesta, per formar-me i fer un estudi sobre les altes capacitats: Concepte d’intel·ligència (teories i models), característiques dels alumnes amb altes capacitats, estereotips i realitats, cerca i anàlisis de diverses eines d’observació i detecció dels indicadors de les altes capacitats, estratègies d’intervenció educativa i normativa. Així com, diverses entrevistes amb la psicopedagoga de l’EAP i l’equip directiu per valorar i revisar els objectius marcats per la CAD del curs passat i planificar degudament aquest curs. 


Aquesta cerca, ha estat fonamentada per la següent bibliografia:


▪ “Les altes capacitats: detecció i actuació en l’àmbit educatiu. Materials per a l’atenció a la diversitat”. Guia per a mestres i professors. Departament d’Ensenyament. Edició: gener, 2013.

▪ “Guia per a famílies d’infants i joves amb altes capacitats intel·lectuals”. Departament d’Ensenyament. Edició: Servei de Comunicació i Publicacions. Juny, 2010. •Ampliación para el alumnado de altas capacidades. Orientaciones para el profesorado (etapa primària). Gallego Gallego, Consuelo; Ventura faci, M. Pilar. Centre de Recursos d’Educació Especial de Navarra. Desembre, 2007.

• Aroca Sanchis, Emma; Martínez Coves, Pilar; Martínez Francés, M. Dolores “Experiències d'Atenció Educativa a l'Alumnat amb Altes Capacitats”. Generalitat Valenciana. Edita Conselleria de Cultura, Educació i Sport.

• Regadera, A.; Sánchez, J. L. “Cuadernos de entrenamiento cognitivo-creativo” València: Brief, 2004.







http://www20.gencat.cat/portal/site/portaldogc/menuitem.c973d2fc58aa0083e4492d92b0c0e1a0/?vgnextoid=485946a6e5dfe210VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD

Part d'aquesta informació cercada, es pot trobar en aquest mateix blog en les etiquetes "projecte" i "instruments/materials"



No hay comentarios:

Publicar un comentario