Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

lunes, 21 de octubre de 2013

GRAELLA DE VALORACIÓ PER DETECTAR ALUMNES AMB ALTES CAPACITATS DE 3 A 4 ANYS


Graella de valoració per detectar alumnes amb altes capacitats de 3 a 4 anys

Extret d’Estratègies d’intervenció amb alumnat de necessitats educatives especials per altes capacitats, dins l’escola inclusiva, treball elaborat per M. Teresa Gómez Masdevall en el marc de la llicència d’estudis retribuïda concedida pel Departament d’Ensenyament el curs 2008-09. L’autora d’aquesta taula és Luz Pérez (2005).

Si la puntuació obtinguda és superior a 125 punts és convenient que un especialista confirmi les
altes capacitats.




1 = mai 2 = gairebé mai 3 = sovint 4 = sempre o gairebé sempre




INDICADORS
VALORACIÓ
Adquireix i reté de forma ràpida la informació
1
2
3
4
Utilitza un vocabulari ampli
1
2
3
4
Presenta facilitat per a l’adquisició de conceptes amb relació
a la seva edat.
1

2

3

4

Té una gran informació de temes complexos amb relació a la seva edat.
1
2
3
4
Comprèn les explicacions amb rapidesa.
1
2
3
4
Mostra una actitud activa davant l’aprenentatge.
1
2
3
4
Demostra curiositat per tot el que l’envolta fent moltes preguntes.
1
2
3
4
S’observa imaginació i creativitat en les seves produccions.
1
2
3
4
Tendeix a treballar i jugar sol.
1
2
3
4
Té tendència a organitzar el grup.
1
2
3
4
Demostra sentit de l’humor.
1
2
3
4
Té períodes de concentració llargs.
1
2
3
4
És constant i persistent en les tasques que li interessen, fins que acaba.
1
2
3
4
Es mostra perfeccionista.
1
2
3
4
S’avorreix davant les activitats rutinàries i no vol fer-les.
1
2
3
4
Per la riquesa i precisió del seu llenguatge es pot etiquetar com a
”saberut” o “setciències”.
1
2
3
4
Dóna solucions inusuals a problemes plantejats.
1
2
3
4
No és gaire acceptat pel seu grup d’edat.
1
2
3
4
Utilitza la seva capacitat només en les activitats que li interessen,
amb baix rendiment en les altres.
1
2
3
4
Prefereix jugar amb amics més grans.
1
2
3
4
 Vol saber com estan fetes i com funcionen les coses.
1
2
3
4
S’avorreix amb facilitat.
1
2
3
4
Sap entregar 3, 4 o 5 objectes.
1
2
3
4
Prefereix realitzar activitats pròpies d’adult
1
2
3
4
Té una memòria i retentiva inusuals.
1
2
3
4
Pot mantenir l’atenció durant períodes llargs.
1
2
3
4
S’observa precocitat verbal.
1
2
3
4
Adquireix alguns coneixements sense ensenyament directe
1
2
3
4
Té múltiples interessos
1
2
3
4
Sembla que té un autoconcepte positiu.
1
2
3
4
Mostra gran capacitat de treball i baix nivell de cansament.
1
2
3
4
És molt competitiu.
1
2
3
4
Manté una bona relació amb l’adult
1
2
3
4
Exerceix lideratge en el joc
1
2
3
4
Es mostra immadur en algunes àrees del coneixement.
1
2
3
4
Fa transferències o troba relacions entre les coses amb facilitat
1
2
3
4
Li agrada inventar jocs
1
2
3
4
Pot muntar o desmuntar objectes mecànics.
1
2
3
4
Té reaccions de còlera i rebequeries davant la més petita contrarietat
1
2
3
4
Pot construir un trencaclosques de 4 peces.
1
2
3
4
Té consciència dels seus sentiments i es fa ressò dels  altres
1
2
3
4
Reconeix lletres i nombres escrits.
1
2
3
4
Copia un cercle, un quadrat i un triangle
1
2
3
4
Pot sumar fins a 5 objectes
1
2
3
4
És capaç de recordar 4 xifres
1
2
3
4
És capaç de realitzar 3 ordres alhora.
1
2
3
4
Sap resoldre un problema senzill de restar
1
2
3
4
Reconeix diferències entre dos objectes pel color, la forma i la mida
1
2
3
4
Observa el que falta en un dibuix incomplet
1
2
3
4
És autònom i independent molt aviat.
1
2
3
4
PUNTUACIÓ FINAL

No hay comentarios:

Publicar un comentario