Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

martes, 22 de octubre de 2013

VALORACIÓ DE LA CAD



Una de les estones en que vam estar reunides la psicopedagoga, la directora i jo; vam repassar les actuacions de la CAD dutes a terme a final de curs de l’any passat. Ens vam trobar amb un primer inconvenient per al meu projecte.



Un alumna de quart de primària diagnosticada, per un psicòleg extern, com a nena amb altes capacitats; ha canviat d’escola  aquest curs. Sorpresa per la notícia, li comento a la directora per veure si em pot fer cinc cèntims del per què d’aquesta decisió. La psicopedagoga explica, que no és el primer cas. Sovint els alumnes amb altes capacitats no reben l’atenció que requereixen ni l’atenció que les famílies desitgen i per aquest motiu decideixen canviar d’escola, sovint a escoles concertades.



Vol dir això, que les escoles concertades disposen de més recursos i de docents més preparats? És la societat i el “vox populi” qui sovint ens fa creure això? 

Puc qüestionar-me molts dubtes, però el que tinc clar, i és un dels motiu del meu projecte, és que la preocupació per aconseguir una acció docent adequada i ajustada a les necessitats de tots i cada un dels alumnes que actualment tenen tots els centres, no cobreix a tots els alumnes amb necessitats educatives especials. Sovint, entre d’altres, s’oblida de les altes capacitats. 

Reflexions:

Estem preparats els docents per detectar alumnes amb altes capacitats? Serveix la programació de continguts ja establerta? La metodologia que utilitzem de manera preferent, permet detectar i atendre l'alumnat amb altes capacitats? Els agrupaments de l'alumnat, la utilització dels espais, els materials que preveiem per a treballar, són adequats també per a l'alumnat amb altes capacitats? L'avaluació que utilitzem ens permet identificar l'alumnat amb altes capacitats i valorar els seus progressos?







No hay comentarios:

Publicar un comentario