Una de les estones en que vam estar
reunides la psicopedagoga, la directora i jo; vam repassar les actuacions de la CAD dutes a terme a final
de curs de l’any passat. Ens vam trobar amb un primer inconvenient per al meu
projecte.
Un alumna de quart de primària
diagnosticada, per un psicòleg extern, com a nena amb altes capacitats; ha canviat
d’escola aquest curs. Sorpresa per la
notícia, li comento a la directora per veure si em pot fer cinc cèntims del per
què d’aquesta decisió. La psicopedagoga explica, que no és el primer cas. Sovint
els alumnes amb altes capacitats no reben l’atenció que requereixen ni l’atenció
que les famílies desitgen i per aquest motiu decideixen canviar d’escola,
sovint a escoles concertades.
Vol dir això, que les escoles
concertades disposen de més recursos i de docents més preparats? És la societat
i el “vox populi” qui sovint ens fa creure això?
Puc qüestionar-me molts dubtes, però el que tinc clar, i és un dels motiu del meu projecte, és que la preocupació per aconseguir una acció docent adequada i ajustada a les necessitats de tots i cada un dels alumnes que actualment tenen tots els centres, no cobreix a tots els alumnes amb necessitats educatives especials. Sovint, entre d’altres, s’oblida de les altes capacitats.
Reflexions:
Estem preparats els docents per detectar alumnes amb altes capacitats? Serveix la programació de continguts ja establerta? La metodologia que utilitzem de manera preferent, permet detectar i atendre l'alumnat amb altes capacitats? Els agrupaments de l'alumnat, la utilització dels espais, els materials que preveiem per a treballar, són adequats també per a l'alumnat amb altes capacitats? L'avaluació que utilitzem ens permet identificar l'alumnat amb altes capacitats i valorar els seus progressos?
Puc qüestionar-me molts dubtes, però el que tinc clar, i és un dels motiu del meu projecte, és que la preocupació per aconseguir una acció docent adequada i ajustada a les necessitats de tots i cada un dels alumnes que actualment tenen tots els centres, no cobreix a tots els alumnes amb necessitats educatives especials. Sovint, entre d’altres, s’oblida de les altes capacitats.
Reflexions:
Estem preparats els docents per detectar alumnes amb altes capacitats? Serveix la programació de continguts ja establerta? La metodologia que utilitzem de manera preferent, permet detectar i atendre l'alumnat amb altes capacitats? Els agrupaments de l'alumnat, la utilització dels espais, els materials que preveiem per a treballar, són adequats també per a l'alumnat amb altes capacitats? L'avaluació que utilitzem ens permet identificar l'alumnat amb altes capacitats i valorar els seus progressos?
No hay comentarios:
Publicar un comentario