ESTEREOTIPS, MITES, TÒPICS
|
REALITATS
|
Generals
|
Generals
|
Sol ser de classe mitja o
alta.
|
Prové de qualsevol classe
social.
|
Té un alt coeficient
intel·lectual.
|
El criteri psicomètric no és
l’únic, s’ha de complementar amb models que identifiquin el major nombre de
factors o variables de les altes capacitats, creativitat, aptituds...
|
Presenta superioritat física
o bé està poc capacitat físicament.
|
El seu desenvolupament físic
és totalment independent de l’alta capacitat.
|
La superdotació és innata.
|
La biologia juga un paper
important en el desenvolupament intel·lectual, però el context on es
desenvolupa influeix en la seva capacitat.
|
Sol ser excessivament seriós
i amb poc sentit de l’humor.
|
Té un sentit de l’humor més
avançat del que s’espera per la seva edat.
|
Competència escolar
|
Competència escolar
|
Obté un bon rendiment
escolar. Destaca en totes les àrees del currículum.
|
En ocasions pot obtenir un
baix rendiment escolar o destacar només en aquelles àrees que li interessen.
|
Acostuma a avorrir-se.
|
No més que els altres nens de
la seva edat. Dins l’aula, s’ha d’ajustar la seva resposta educativa a les
seves capacitats.
|
Té ordinàriament una gran
motivació per a tots els temes.
|
S’interessa i destaca en els
temes que desperten la seva curiositat.
|
Competència social i
característiques emocionals
|
Competència social i
característiques emocionals
|
Propens als desequilibris
psicològics
|
Acostuma a tenir menys
desequilibris que altres companys sense altes capacitats.
|
Intervencions.
|
Intervencions.
|
Ha de ser atès per
professionals superdotats.
|
No és necessari que el
professorat sigui superdotat. Ha de ser madur socialment i emocionalment i
especialment ha d’orientar, aconsellar, proporcionar recursos, integrar...
més que facilitar coneixements.
|
No necessita ajuda: pot
aprendre en qualsevol circumstancia i auto-educar-se. S’espavila sol.
|
L’alumnat amb altes
capacitats és una persona diferent i no extraordinària; per tant, requereix
una atenció educativa ajustada; si no, pot fracassar.
|
Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.
viernes, 18 de octubre de 2013
ESTEREOTIPS, MITES I TÒPICS
(Introducción a la atención educativa del alumnado con altas capacidades intelectuales. Artiles,C. et.alt. 2005 )
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario