Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

lunes, 21 de octubre de 2013

GRAELLA DE VALORACIÓ PER DETECTAR ALUMNES AMB ALTES CAPCITATS DE 5 A 8 ANYS


Graella de valoració per detectar alumnes amb altes capacitats de 5 a 8 anys

Si la puntuació obtinguda és superior a 60 punts és convenient que un especialista confirmi les
altes capacitats.


1 = mai 2 = gairebé mai 3 = sovint 4 = sempre o gairebé sempre



1 Mostra curiositat per saber de tot.
 1
2
3
4
2 Sobresurt en el grup perquè comprèn les explicacions amb rapidesa.




3 La seva comprensió tendeix a ser global.




4 És persistent en les tasques començades fins que les acaba.




5 La memòria i la retentiva són inusuals.




6 Té un vocabulari ric i fluid per la seva edat.




7 No ha rebut estimulació primerenca.




8 Té impaciència per aconseguir una fita.




9 És molt madur/a per a la seva edat.




10 Dóna respostes sorprenents i inesperades.




11 És un dels primers en acabar la feina a la seva classe.




12 Sorprèn amb preguntes que ningú no espera.




13 Es molesta quan l’interrompen en una tasca.




14 És molt sensible davant el fracàs o la incomprensió.




15 Té habilitats artístiques especials.




16 Té habilitats especials en alguna àrea motora.




17 La seva motricitat és excel·lent.




18 Es relaciona bé amb els adults.




19 Li agrada relacionar-se amb alumnes més grans que ell/a.




20 Explica molt bé historietes i contes.




21 Mostra una actitud activa davant l’aprenentatge.




22 Té estones llargues de concentració en allò que el motiva.




23 S’observa creativitat i imaginació en les seves produccions.




24 Té gran informació de temes complexos per a la seva edat.




25 Fa transferències o troba relacions entre les coses amb facilitat.




Puntuació total




No hay comentarios:

Publicar un comentario