Hem tingut la reunió del pare.
Li em
explicat l’avaluació que s’ha fet de la seva filla. Hem valorat conjuntament
les característiques intel·lectuals d’aquesta: gran capacitat d’abstracció i
inusual capacitat per processar informació; habilitat per generar idees,
solucions i pensament crític; molt bona memòria; bona habilitat verbal i bona
comprensió i gran capacitat per resoldre situacions problemàtiques. El seu CI i
les característiques emocionals.
Li hem
exposat la intervenció que creiem més adient però igual que la mare, ell també
és partidari a fer l’acceleració aquest mateix curs tot i que també li hem
recordat que ens hem d’assegurar que aquesta mesura és la més adequada per al
desenvolupament de l’equilibri personal i de socialització.
Posteriorment
ens hem reunit la CAD i s’ha decidit portar a cap l’acceleració quan tornem de
les vacances de Nadal.
Així que finalment ens hem decidit potser una mica precipitadament
per una mesura excepcional com és l’acceleració. Abans però, hem volgut parlar
amb l’alumna. Curiosament, una nena que fins al moment (segons la tutora) mai
havia fet cap comentari de no esta còmoda l’aula, ara, té molt clar que ella
vols canviar de classe perquè aquí s’avorreix. Imaginem, que la mare ja ha
estat parlant en ella i ha manipulat una mica el seu parer.
L’accelereació, consisteix a cursar els cicles educatius en menys anys. L’objectiu
és proporcionar a l’alumnat el nivell adequat a les seves altes capacitats. És
recomanable quan l’alumne/a té un bon desenvolupament emocional i no té
problemes de relació amb companys més grans.
En fer
l’acceleració, s’ha de tenir en compte que a vegades els alumnes, passats
alguns mesos, es poden tornar posar al nivell dels seus companys i els poden
superar, amb la qual cosa tornen a tenir problemes d’avorriment. Llavors es pot
optar per alguna mesura extraordinària. No creiem que això sigui un problema en
el nostre cas degut a l’elevat CI de l’alumna.
En
l’acceleració és important seguir uns passos:
- Explicar a l’alumne/a el perquè de la
mesura d’acceleració, preparar-lo i fer-li saber què farà i quins passos se
seguiran.
- Conèixer la seva opinió i la resposta del
nou grup en què s’incorpora, tant a les activitats d’aula com a les hores
d’esbarjo, i realitzar els passos adequats.
- Saber introduir aquells elements bàsics i
necessaris del currículum que s’han omès a conseqüència del salt de curs.
Buscar el moment i l’estratègia més adequada.
- Informar els responsables de la seva
educació de tots els passos que es realitzaran.
- Saber elegir el moment adequat de
l’acceleració; no necessariament es realitzarà al començament d’un nou curs.
- Preparar els alumnes del nou curs per rebre
l’alumne/a i fer-li una bona acollida.
- No es farà
mai una acceleració sense el consentiment de l’alumne/a.
Avantatges: És una mesura ràpida, fàcil d’aplicar, i
econòmica. Soluciona inicialment els problemes d’avorriment a la classe. No són
necessaris grans canvis o adaptacions curriculars. És motivadora per a
l’alumne/a.
Inconvenients:
la superioritat intel·lectual no
sempre va associada a una superioritat emocional, evolutiva o física. Pot
sentir-se socialment desplaçat i es poden originar problemes emocionals per la
disincronia
Això fa que
de vegades hi hagi dificultats respecte a la integració, la socialització i el
desenvolupament personal de l’alumne/a amb uns companys/es que poden ser
superiors a ell pel que fa a la maduresa emocional. . Per aquest motiu s’ha d’observar
a l’alumna durant tot aquest curs i fer un seguiment.
L’ampliació és vertical i no es té en compte
el desenvolupament horitzontal dels continguts. I a més és possible que el
problema torni a sorgir en quant passi algun temps.
No hay comentarios:
Publicar un comentario