Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

domingo, 15 de diciembre de 2013

CARACTERÍSTIQUES DEL PROFESSOR/A D'ALUMNES AMB ALTES CAPACITATS



  • És sensible i reconeix les necessitats cognitives, socials i emocionals dels alumnes. Està disposat a acceptar-les, valorar-les i les té en compte en les seves estratègies de treball (Whitlock i Du Cetle 1989).

  • Té habilitats per adaptar i diferenciar el pla d’estudis dels alumnes amb altes capacitats i fa servir mètodes per estimular els estudiants, per utilitzar alts nivells de pensament. (Nelson i Prindle 1902).

  • Bona predisposició per al treball en equip amb tota la comunitat educativa.

  • Sap assumir la responsabilitat que comporta el treball pedagògic més enllà dels programes establerts.

  • Motiva els estudiants amb altes capacitats cap a aprenentatges independents. És entusiasta i crea un clima no repressiu ni amenaçador de l’aprenentatge. (Hansen i Feldhusen 1994)

  • És un bon gestor de recursos i guia dels processos d’aprenentatge, està disposat a equivocar-se i és un aprenent al llarg de la seva vida. (Bernal 1994)

  • Posseeix interessos diversos, especialment literaris i culturals, és intel·ligent i té excel·lents habilitats comunicatives. (Bishop 1980)

  • Proporciona oportunitats d’aprenentatge centrades en les altes capacitats. (Davalos i Griffin 1999)

  • Pensa creativament i sap organitzar-se molt bé. (Feldhusen 1999)

  • Coneix profundament el tema (Emerick 1992)

  • Té sentit de l’humor. (Goertzi Phemister 1994)

  • Autoconeixement, obert a noves idees i experiències.

  • Coneixement clar i comprensiu del significat de trets diferencials (intel·lectuals, socio-afectius) dels alumnes amb altes capacitats.

  • Ha de proporcionar estímuls més que pressió.

  • Capacitat d’avaluar el procés i el producte simultàniament, incorporant elements per aprendre a aprendre.

  • Ha de facilitar el feedback més que jutjar el procés educatiu.

  • Ha d’oferir models d’aprenentatge alternatius, flexibles i enriquidors.

Per tant, es considera que la qualitat i el talent del professor és un factor fonamental per atendre les demandes d’aquests alumnes.

GÓMEZ MASDEVALL, T. Estratègies d’intervenció amb alumnat de N.E.E per altes capacitats, dins l’escola inclusiva.(2009).pàg. 80-81

No hay comentarios:

Publicar un comentario