- És sensible i reconeix les necessitats cognitives, socials i emocionals dels alumnes. Està disposat a acceptar-les, valorar-les i les té en compte en les seves estratègies de treball (Whitlock i Du Cetle 1989).
- Té habilitats per adaptar i diferenciar el pla d’estudis dels alumnes amb altes capacitats i fa servir mètodes per estimular els estudiants, per utilitzar alts nivells de pensament. (Nelson i Prindle 1902).
- Bona predisposició per al treball en equip amb tota la comunitat educativa.
- Sap assumir la responsabilitat que comporta el treball pedagògic més enllà dels programes establerts.
- Motiva els estudiants amb altes capacitats cap a aprenentatges independents. És entusiasta i crea un clima no repressiu ni amenaçador de l’aprenentatge. (Hansen i Feldhusen 1994)
- És un bon gestor de recursos i guia dels processos d’aprenentatge, està disposat a equivocar-se i és un aprenent al llarg de la seva vida. (Bernal 1994)
- Posseeix interessos diversos, especialment literaris i culturals, és intel·ligent i té excel·lents habilitats comunicatives. (Bishop 1980)
- Proporciona oportunitats d’aprenentatge centrades en les altes capacitats. (Davalos i Griffin 1999)
- Pensa creativament i sap organitzar-se molt bé. (Feldhusen 1999)
- Coneix profundament el tema (Emerick 1992)
- Té sentit de l’humor. (Goertzi Phemister 1994)
- Autoconeixement, obert a noves idees i experiències.
- Coneixement clar i comprensiu del significat de trets diferencials (intel·lectuals, socio-afectius) dels alumnes amb altes capacitats.
- Ha de proporcionar estímuls més que pressió.
- Capacitat d’avaluar el procés i el producte simultàniament, incorporant elements per aprendre a aprendre.
- Ha de facilitar el feedback més que jutjar el procés educatiu.
- Ha d’oferir models d’aprenentatge alternatius, flexibles i enriquidors.
Per tant, es
considera que la qualitat i el talent del professor és un factor fonamental per
atendre les demandes d’aquests alumnes.
GÓMEZ
MASDEVALL, T. Estratègies d’intervenció
amb alumnat de N.E.E per altes capacitats, dins l’escola inclusiva.(2009).pàg.
80-81
No hay comentarios:
Publicar un comentario