Faig referència a la classificació que fa Witmore (1988)
entre indicadors primaris i secundaris.
INDICADORS PRIMARIS que es refereixen a la intel·ligència,
la cognició i la metacognició.
- Aprenen amb rapidesa i facilitat quan estan motivats.
- Excepcional capacitat per aprendre i per utilitzar el
coneixement.
- Alta capacitat per a solucionar problemes, aquests són un
repte.
- Llenguatge oral ampli, avançat i estructurat.
- Gran capacitat per a comprendre idees abstractes.
- Indagació personal sobre temes que els interessen i de
manera prolongada.
- Alta capacitat per manejar símbols, idees i relacions
entre conceptes, successos o persones.
INDICADORS SECUNDARIS que es refereixen a aspectes de
motivacions, creatius i de relacions socials.
- Capacitat de produir idees, objectes i solucions noves.
- Àmplia gamma d’interessos.
-Fort desig de conèixer, comprendre i dominar temes
problemàtics que els atreuen.
- Gaudeixen de l’auto-expressió a través de mitjans orals,
escrits o artístics.
- Independència de pensament, no conformistes amb el
convencional.
- Demanen explicació sobre els límits i fets no desitjats.
- Perfeccionistes, autocrítics, tenen desitjos de destacar,
aspiren a un alt rendiment.
- Forta consciència d’ells mateixos i dels altres, interès
pels problemes relatius a la humanitat, poden ser poc tolerants amb la
debilitat humana.
No hay comentarios:
Publicar un comentario