Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

domingo, 15 de diciembre de 2013

CARACTERÍSTIQUES DE L'APRENENTATGE DELS ALUMNES AMB ALTES CAPACITATS



Faig referència a la classificació que fa Witmore (1988) entre indicadors primaris i secundaris. 

INDICADORS PRIMARIS que es refereixen a la intel·ligència, la cognició i la metacognició.
- Aprenen amb rapidesa i facilitat quan estan motivats.
- Excepcional capacitat per aprendre i per utilitzar el coneixement.
- Alta capacitat per a solucionar problemes, aquests són un repte.
- Llenguatge oral ampli, avançat i estructurat.
- Gran capacitat per a comprendre idees abstractes.
- Indagació personal sobre temes que els interessen i de manera prolongada.
- Alta capacitat per manejar símbols, idees i relacions entre conceptes, successos o persones.

INDICADORS SECUNDARIS que es refereixen a aspectes de motivacions, creatius i de relacions socials.
- Capacitat de produir idees, objectes i solucions noves.
- Àmplia gamma d’interessos.
-Fort desig de conèixer, comprendre i dominar temes problemàtics que els atreuen.
- Gaudeixen de l’auto-expressió a través de mitjans orals, escrits o artístics.
- Independència de pensament, no conformistes amb el convencional.
- Demanen explicació sobre els límits i fets no desitjats.
- Perfeccionistes, autocrítics, tenen desitjos de destacar, aspiren a un alt rendiment.
- Forta consciència d’ells mateixos i dels altres, interès pels problemes relatius a la humanitat, poden ser poc tolerants amb la debilitat humana.

No hay comentarios:

Publicar un comentario