- Racons:
Entenem per racons l’organització de l’aula en espais diferents, amb
materials diversos, perquè els alumnes puguin fer activitats de manera que cadascú
avanci al seu ritme, pugui intercanviar experiències amb el professor i amb els
companys. Són espais físics on lliurement es treballa un tema: racó dels
invents, de contes, d’informàtica, de la botiga...
-
Agrupaments flexibles: Es fan equips
segons la seva capacitat: alta, mitja o baixa. Cada nen aprèn al seu ritme i
pot canviar de grup a mesura que va progressant.
- Projectes:
Són activitats per a tot el grup en les quals es treballa un tema específic
i amb profunditat, extensió i interdisciplinariatat.
-
Espais i temps flexibles: És una
activitat pensada perquè el grup tingui temps i espai flexible per poder elegir
quan i on desenvolupar l’activitat.
- Accessibilitat
a materials i altres espais: El grup pot utilitzar la biblioteca, el
laboratori, l’aula d’audiovisuals... Dins l’aula, formar una petita biblioteca
i un banc d’activitats d’interès comú, variades, classificades per temes, creatives
i que ofereixin diferents graus de dificultat. També poden ser activitats
preparades en algun programa per ordinador.
- Activitats
opcionals: L’alumne/a en funció del temps que té, dels seus interessos i
motivacions, pot triar d’un arxiu d’activitats i de temes, pot buscar
informació, a la biblioteca o bé a internet. Una altra opció seria preparar
mapes conceptuals i resums per als que tenen més dificultat per aprendre, i
així poder ajudar-los; buscar jocs i contes per poder ensenyar i explicar als
més petits. Preparar poemes i textos per a les diferents festes de l’escola i
organitzar petites representacions en clau d’humor.
No hay comentarios:
Publicar un comentario