Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

domingo, 15 de diciembre de 2013

ESTRATÈGIES D'AULA



- Racons: Entenem per racons l’organització de l’aula en espais diferents, amb materials diversos, perquè els alumnes puguin fer activitats de manera que cadascú avanci al seu ritme, pugui intercanviar experiències amb el professor i amb els companys. Són espais físics on lliurement es treballa un tema: racó dels invents, de contes, d’informàtica, de la botiga...
- Agrupaments flexibles: Es fan equips segons la seva capacitat: alta, mitja o baixa. Cada nen aprèn al seu ritme i pot canviar de grup a mesura que va progressant.
- Projectes: Són activitats per a tot el grup en les quals es treballa un tema específic i amb profunditat, extensió i interdisciplinariatat.
- Espais i temps flexibles: És una activitat pensada perquè el grup tingui temps i espai flexible per poder elegir quan i on desenvolupar l’activitat.
- Accessibilitat a materials i altres espais: El grup pot utilitzar la biblioteca, el laboratori, l’aula d’audiovisuals... Dins l’aula, formar una petita biblioteca i un banc d’activitats d’interès comú, variades, classificades per temes, creatives i que ofereixin diferents graus de dificultat. També poden ser activitats preparades en algun programa per ordinador.
- Activitats opcionals: L’alumne/a en funció del temps que té, dels seus interessos i motivacions, pot triar d’un arxiu d’activitats i de temes, pot buscar informació, a la biblioteca o bé a internet. Una altra opció seria preparar mapes conceptuals i resums per als que tenen més dificultat per aprendre, i així poder ajudar-los; buscar jocs i contes per poder ensenyar i explicar als més petits. Preparar poemes i textos per a les diferents festes de l’escola i organitzar petites representacions en clau d’humor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario