Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

domingo, 15 de diciembre de 2013

FASE 4: INTERVENCIÓ


FASE 4: INTERVENCIÓ             DATA: 8/11 - 11/12      HORES: 25
Objectius: Valorar possibles intervencions i descriure les tipologies i característiques de l’alumnat amb altes capacitats.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.            Elaborar materials, adaptacions, ampliacions que garanteixin estimular la capacitat de reflexió i anàlisi.
2.            Recull d’estratègies adreçades al professorat.
3.            Elaborar la guia de material a emprar.
4.            Recull d’experiències d’atenció educativa a nivell de centre i d’aula.
5.            Entrevistes amb les famílies, l’equip directiu i els tutors.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.            Instruments de treball per a una bona gestió d'aula, orientada a millorar la capacitat dels alumnes per aprendre a aprendre.
2.            Plans individuals (PI)
3.            Suport Escolar Personalitzat (SEP)
4.            Mesures curriculars i organitzatives.
5.            Materials de treball: tallers d’ampliació, ampliació de currículum, recursos...
6.            Treball cooperatiu.
7.            Dos mestres a l’aula.
8.            Tutoria entre iguals.
9.            Multinivells.
10.          Projectes.
11.          Tallers.
12.          Portafolis.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.            Valoració permanent de la creació del bloc d’activitats per als alumnes.
2.            Grau de satisfacció (enquesta professors) en l’aplicació d’enriquiment de continguts per a enfortir la motivació, creativitat, iniciativa, raonament i comprensió dels alumnes

No hay comentarios:

Publicar un comentario