Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

lunes, 16 de diciembre de 2013

CONCLUSIÓ I AGRAÏMENTS

Els especialistes diuen que les altes capacitats venen  determinades per un component genètic però hi ha un altre component tant important o més., l’ambiental. L’entorn on creixi el nen i la motivació que rebi seran essencials.
La ciència, encara ha de respondre a la pregunta de com funciona el cervell d’un superdotat. Marta Eugenia Rodríguez, amb un coeficient superior a 200 ens diu: és com un disc dur d’un ordenador, mentre els altres tenen un 486 els superdotats utilitzem un pentium3. Es processen idees i es formula un coneixement de manera més ràpida. Però dependrà del sofware, els programes que tinguis i com interactuïs. Dependrà de com gestionis la intel·ligència i de quant i com la puguis utilitzar.
Per aquest motiu, cal tenir en compte les necessitats educatives especials. Cal detectar-les i portar a terme l’ intervenció més adient.
Els nens amb altes capacitats, aprenen molt abans, sovint no necessites ni una explicació, utilitzen el seu propi raonament. Si no s’intervé i se’ls ajuda, l’escola passa a ser un lloc on es repeteixen els conceptes i on no s’aprèn. Les classes són avorrides, passen els dies i no milloren i els provoca una falta de motivació i a la llarga una repulsió pel món escolar.
Ser un alumne amb altes capacitats, no implica ni èxit ni felicitat. Actualment, aproximadament un 50% dels alumnes amb altes capacitats, son fracassos escolars. Hem de treballar tota la comunitat educativa per a impedir-ho.

Per acabar, vull agrair a la meva tutora del Pràcticum la seva acollida, paciència i dedicació; i a l’escola l’Agulla del Catllar la seva disponibilitat per posar al meu abast totes les facilitats i ajudes que he necessitat. A més, també a les altres dos escoles (Josep Nin i Portalada) per haver-me acollit durant algunes hores. I per acabar, a la UOC per la possibilitat que m’ha donat d’estudiar aquesta interessant llicenciatura.

Fins aquí el meu bloc.

Molt agraïda,

Neus Torres

No hay comentarios:

Publicar un comentario