Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

domingo, 15 de diciembre de 2013

EDUCACIÓ ADEQUADA



Qualsevol diagnòstic, orientació o intervenció ha de proporcionar una educació adequada a les capacitats i característiques de cada alumne, sense oblidar el coneixement i la modificació de prejudicis i actituds davant d’un alumne determinat.
Conèixer i analitzar la perspectiva i la càrrega emocional abans d’una intervenció ha d’ajudar a fer que sigui l’adequada.
Aquests alumnes no necessiten un professor d’altes capacitats, perquè no els cal que donin respostes a totes les seves preguntes, sinó que l’acompanyin i motivin a la recerca de les respostes. La superioritat del professor s’ha de centrar en la seva maduresa i en un alt coneixement de procediments d’aprenentatge (aprendre a aprendre) i dels mètodes de recerca d’informació.
Cal una revisió de models d’ensenyament.

Model del dèficit
- Escola selectiva.
- Caràcter segregador.
- Etiqueta i jerarquitza.
- Objectiu = homogeneïtat.
- Pràctiques basades en la desigualtat.

Model curricular
- Escola comprensiva
- Caràcter integrador.
- No etiquetadora.
- Heterogeneïtat.
- Pràctiques de respecte a la diversitat en un marc d’igualtat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario