Qualsevol
diagnòstic, orientació o intervenció ha de proporcionar una educació adequada a
les capacitats i característiques de cada alumne, sense oblidar el coneixement
i la modificació de prejudicis i actituds davant d’un alumne determinat.
Conèixer
i analitzar la perspectiva i la càrrega emocional abans d’una intervenció ha
d’ajudar a fer que sigui l’adequada.
Aquests
alumnes no necessiten un professor d’altes capacitats, perquè no els cal que
donin respostes a totes les seves preguntes, sinó que l’acompanyin i motivin a
la recerca de les respostes. La superioritat del professor s’ha de centrar en
la seva maduresa i en un alt coneixement de procediments d’aprenentatge
(aprendre a aprendre) i dels mètodes de recerca d’informació.
Cal
una revisió de models d’ensenyament.
Model
del dèficit
-
Escola selectiva.
-
Caràcter segregador.
-
Etiqueta i jerarquitza.
-
Objectiu = homogeneïtat.
- Pràctiques basades en la
desigualtat.
Model curricular
-
Escola comprensiva
-
Caràcter integrador.
-
No etiquetadora.
-
Heterogeneïtat.
- Pràctiques de respecte a la
diversitat en un marc d’igualtat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario