Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

sábado, 30 de noviembre de 2013

ALUMNE B- VALOREM EL CAS AMB LA TUTORA



L’alumna va molt bé amb matemàtiques i a les altres àrees és bo, però sense destacar.
A més, creiem que despunta tant a la classe, perquè el nivell general del grup es bastant baix.
El nostre objectiu és que l’alumne pugui potenciar al màxim el raonament, la lògica.... la competència matemàtica.
Tot i que l’alumne ja és un bon estudiant estant a la classe que li pertoca per edat, té alguns comportaments inadequats. “Es porta malament”.  Així que, cal considerar si el fet de passar-lo de curs pot ser una motivació i el seu comportament canviarà.
Finalment es determina l’acceleració de l’alumne, sobretot pel baix nivell del grup classe. El grau d’adaptació a l’aula es el que ens ha marcat la decisió.  
No es pot fer una acceleració global ja que no te un CI molt alt i no destaca en les altres àrees. Però si que el farem en l’àrea de matemàtiques.
Decidim que primer passarem a l’alumne a l’altra classe sol unes hores. Així en farem una observació de la seva adaptació i comportament.
Reunió amb els pares:
Es convoca als pares per informa’ls de la situació.
Ha estat una reunió molt correcta, on gairebé els pares no han participat però si que han mostrat el seu entusiasme.
Han estat d’acord amb la nostra proposta tot i que els ha costat entendre una mica per què sol ens plantejàvem fer una acceleració en l’àrea de matemàtiques.
Anirem endavant amb la nostra proposta i continuarem fent un seguiment i una observació a l’alumne.

No hay comentarios:

Publicar un comentario