Els
infants i joves amb altes capacitats són diferents entre sí, és a dir, són un grup heterogeni ja
que entre precoços, talentosos i superdotats hi ha una gran diversitat,
semblant a la que trobem en els alumnes amb dificultat per aprendre. Cal
detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot,
atendre les seves necessitats educatives especials.
El
projecte focalitzarà la realitat dels alumnes de l’escola amb altes capacitats,
les conseqüències i condicionants pel desenvolupament intel·lectual, personal,
familiar i social d’aquest alumnat i les implicacions que aquest fet comporta
en el procés d’ensenyament i aprenentatge. L’objectiu d’aquest projecte és
detectar alumnes amb altes capacitats, conèixer les seves característiques i
necessitats, presentar i treballar amb diferents pautes educatives per donar
resposta dins de l’aula i oferir eines d’observació i recursos per a elaborar una
adequada resposta educativa.
El
nombre d’alumnes amb altes capacitats identificats variarà en funció de les pràctiques i instruments emprats, tot i això, hi ha
bastant consens en què representen del 4% al 6% de la població escolar. Però...
Reconeixem el talent en un entorn inesperat?
Reconeixem unes altes capacitats en l’entorn escolar?
Estem
preparats per a detectar l’alumnat amb altes capacitats?
Ens
serveixen els continguts que hem de treballar, tal com els tenim programats en este,
moment?
La
metodologia que utilitzem de manera preferent, permet detectar i atendre
l'alumnat amb altes capacitats?
Els
agrupaments de l'alumnat, la utilització dels espais, els materials que preveiem
per a treballar, són adequats també per
a l'alumnat amb altes capacitats?
L'avaluació
que utilitzem ens permet identificar l'alumnat amb altes capacitats i valorar
els seus progressos?
No hay comentarios:
Publicar un comentario