Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

lunes, 11 de noviembre de 2013

QÜESTIONARI SOCIOMÈTRIC

QÜESTIONARI SOCIOMÈTRIC DE BÁEZ I JIMÉNEZ (1994)

Aquest sociograma recull quatre qüestions que són:
1. Quins són els tres nens/es de la teva classe amb qui més t’agradaria anar d’excursió?
2. Quins són els tres nens/es de la teva classe els quals els agradaria més anar d’excursió amb tu?
3. Quins són els tres nens/es de la teva classe amb qui t’agradaria menys anar d’excursió?
4. Quins són els tres nens/es de la teva classe als quals els agradaria menys anar d’excursió amb tu?

Amb l’aplicació del qüestionari s’extreuen cinc indicadors:
- Eleccions (E): número de companys/es que elegeixen al nen. És un indicador de popularitat i d’acceptació social entre els alumnes.
- Rebutjos (R): número de companys/es que elegeixen al nen com a no preferit. Indica impopularitat i absència d’acceptació social.
- Preferències Socials (PS): aquest indicador s’obté restant el número de rebutjos del número d’eleccions rebudes i s’interpreta com atractiu social.
- Impacte social (IS): s’obté sumant les eleccions i els rebutjos rebuts i reflecteix visibilitat social.
- Precisió perceptiva (PS): expressa el grau d’encerts amb què el nen prediu qui l’elegeix i qui el rebutja.

No hay comentarios:

Publicar un comentario