Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

miércoles, 13 de noviembre de 2013

ALUMNE A - DETECCIÓ



Rebo una demanada per part de la tutora de 2 curs del primer cicle de primària. La tutora ha observat a la classe, un alumnes amb possibles altes capacitats. Segons explica, és un alumnes que treballa molt, està molt interessat per tot el que s’explica, raona amb facilitat i comprèn les explicacions amb rapidesa.
Després de parlar amb la tutora, vaig fer una observació externa de l’alumne, vaig poder veure com treballava, amb rapidesa i sense dubtar; vaig poder preguntar-li que estava fent i en vaig rebre una explicació molt detallada i vaig poder veure els seus treballs i fitxes.
No tenia cap dubte que era un nen amb facilitat però podia ser que hagués rebut una estimulació primerenca per part dels pares i/o família.
Vaig demanar a la tutora (com que era inici de curs) que s’entrevistés amb els pares per parlar del nen i per demanar-los l’autorització per dur a terme una avaluació psicopedagògica. També, que omplís, ella mateixa, una graella de valoració per detectar alumnes amb altes capacitats.
Vam quedar que en parlaríem la setmana següent. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario