Durant una de les reunions amb la tutora, se l’orienta i se
li donen exemples de les diverses opcions que té per ampliar i/o enriquir els
continguts i activitats.
Ampliació partint de les unitats didàctiques.
Consisteix en substituir activitats que persegueixen
afiançar aprenentatges que l’alumne amb altes capacitats ja ha aconseguit, per
altres que aprofundeixen en els continguts.
Se li fa saber que pot ser molt interessant utilitzar la “Taxonomia
dels Objetius de la Educació de Bloom” per programar activitats que impliquin
comportaments més complexes als proposats a nivell general per al grup.
Aquesta opció, implica preparar activitats amb diferents nivells de dificultat de cada unitat i eliminar-li a l'alumne algunes activitats.
Enriquiment a través de racons i/o tallers d’ampliació.
Ha de dissenyar espais a l’aula on es puguin desenvolupar
activitats motivadores. Ha d’haver-hi un banc de materials i recursos que
permetin a l’alumne treballar de forma més autònoma i creativa. La tutora ha de preparar un o més racons a l’aula:
Exemple:
- Matemàtiques creatives
Jocs i materials: Instruments de mesura (balança,
regles...); “15x15 joc ràpid de càlcul matemàtic; “Supercocos matemáticos”; “Sudokus”...
- Lectura i escriptura
Jocs i materials: el petit escriptor; “pasapalabra”; “Scrabble”;
“Tabú”; Textos diversos (diaris, revistes, programes, poesia, novel·les,
teatre...)
- Ciències i Experimentals
Jocs i materials: Terrari/aquari; observatori meteorològic; mineral,
fòsils...; “Taller de inventos” (Discovery Channel Multimedia); “El gran
festival de la Ciencia” (Anaya Interactiva).
www.egiptologia.com/ninyos/default.htm
Ampliació programada d’una àrea o més per projectes.
Els projectes permeten que l’alumnat treballa a diferents
nivells de profunditat, ritme i execució. Possibiliten l’ús de les diferents
formes d’accés i tractament de la informació, així com l’ús de les diverses
formes d’expressió.
La tutora ha de programar els continguts de l’àrea en base
al projecte, establir una temporització i uns procediments d’avaluació. Ha de
posar a l’abast dels alumnes diversos mitjans de cerca d’informació i
disposició de recursos (enciclopèdies, monografies, revistes, pàgines web...).
S’ha de preocupar per ensenyar, primer, diverses tècniques de maneig i
tractament de la informació, organització del treball i capacitat de síntesi.
Per simplificar una mica, també es poden programar
activitats per projectes on no tots els continguts de l’àrea es treballen per
projectes, sinó que tan sols algun.
Es queda amb la tutora que ens anirem reunint periódicament per portar un seguiment de l'alumne i per ajudar-la amb el que calgui.
No hay comentarios:
Publicar un comentario