Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

lunes, 25 de noviembre de 2013

ALUMNE A- INTERVENCIÓ



Durant una de les reunions amb la tutora, se l’orienta i se li donen exemples de les diverses opcions que té per ampliar i/o enriquir els continguts i activitats.

Ampliació partint de les unitats didàctiques.  

Consisteix en substituir activitats que persegueixen afiançar aprenentatges que l’alumne amb altes capacitats ja ha aconseguit, per altres que aprofundeixen en els continguts.  
Se li fa saber que pot ser molt interessant utilitzar la “Taxonomia dels Objetius de la Educació de Bloom” per programar activitats que impliquin comportaments més complexes als proposats a nivell general per al grup.

 

Aquesta opció, implica preparar activitats amb diferents nivells de dificultat de cada unitat i eliminar-li a l'alumne algunes activitats. 


Enriquiment a través de racons i/o tallers d’ampliació.

Ha de dissenyar espais a l’aula on es puguin desenvolupar activitats motivadores. Ha d’haver-hi un banc de materials i recursos que permetin a l’alumne treballar de forma més autònoma i creativa.  La tutora ha de preparar un o més racons a l’aula:

Exemple: 

- Matemàtiques creatives
Jocs i materials: Instruments de mesura (balança, regles...); “15x15 joc ràpid de càlcul matemàtic; “Supercocos matemáticos”; “Sudokus”...

- Lectura i escriptura
Jocs i materials: el petit escriptor; “pasapalabra”; “Scrabble”; “Tabú”; Textos diversos (diaris, revistes, programes, poesia, novel·les, teatre...)

- Ciències i Experimentals
Jocs i materials: Terrari/aquari; observatori meteorològic; mineral, fòsils...; “Taller de inventos” (Discovery Channel Multimedia); “El gran festival de la Ciencia” (Anaya Interactiva).
www.egiptologia.com/ninyos/default.htm




Ampliació programada d’una àrea o més per projectes.

Els projectes permeten que l’alumnat treballa a diferents nivells de profunditat, ritme i execució. Possibiliten l’ús de les diferents formes d’accés i tractament de la informació, així com l’ús de les diverses formes d’expressió. 
La tutora ha de programar els continguts de l’àrea en base al projecte, establir una temporització i uns procediments d’avaluació. Ha de posar a l’abast dels alumnes diversos mitjans de cerca d’informació i disposició de recursos (enciclopèdies, monografies, revistes, pàgines web...). S’ha de preocupar per ensenyar, primer, diverses tècniques de maneig i tractament de la informació, organització del treball i capacitat de síntesi.
Per simplificar una mica, també es poden programar activitats per projectes on no tots els continguts de l’àrea es treballen per projectes, sinó que tan sols algun. 


Es queda amb la tutora que ens anirem reunint periódicament per portar un seguiment de l'alumne i per ajudar-la amb el que calgui. 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario