L’avaluació psicopedagògica tindrà la finalitat de
valorar, confirmar i donar resposta, si s’escau, a les demandes d’altes
capacitats i l’haurà de realitzar l’equip d’orientació i assessorament
psicopedagògic (EAP). En alguns alumnes amb un bon rendiment escolar o altes
capacitats pot ser suficient que els mestres ajustin les seves propostes de
treball i el seu nivell d’exigència a les capacitats i motivacions de l’alumne.
Quins
objectius em proposo assolir? Per què?
Una de les necessitats d’aquesta tipologia d’alumne és el
desafiament intel·lectual i l’estímul en aquelles activitats que li permeten
seguir desenvolupant les seves habilitats. Per això, em proposo garantir que el
tutor/a o l’equip de professors disposi de propostes de treball programades per
a cada alumne i ajustades a les seves necessitats.
•
Estimular la seva capacitat de reflexió i anàlisi; • Ajudar-los a millorar la
gestió del propi estat emocional; • Promoure la tolerància, l’originalitat i la
inventiva; • Incentivar actituds positives davant l’adult i la resta de
companys;...
Objectius
que em proposo per a una escola inclusiva:
Crear
una guia pels professors/es que s’hagin de trobar per primera vegada dins de
l’aula amb un alumne/a amb nee per altes capacitats.
Oferir
una primera aproximació a les característiques, necessitats i problemàtica dels
alumnes superdotats i talentosos.
Orientar
el professorat sobre l’elaboració de les adaptacions curriculars, programacions
d’aula, activitats d’enriquiment i metodologia més adient.
Informar
d’estratègies d’intervenció que es poden aplicar a l’aula.
Oferir
recursos als professors.
Respondre
als dubtes més freqüents i tenir clars els conceptes de precocitat,
superdotació, talent i geni.
No hay comentarios:
Publicar un comentario