Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

lunes, 25 de noviembre de 2013

ALUMNE A- CLASSIFICACIÓ



El resultat del WISC IV que se li aplica a l’alumne és d’un CI de 125, nivell superior.
La psicopedagoga de l’EAP i jo ens reunim amb la tutora per parlar de l’alumne. Aconsellem a la tutora què:
- L’alumne participi en activitats grupals.
- Encarregar a l’alumne tasques a realitzar a l’aula. Tasques que el motivin i el facin sentir important.
- Fer que l’alumne ajudi a un company amb més dificultats d’aprenentatge. Que tutoritzi.
- Aplicar activitats complementaries. NO incrementar en quantitat, no donar “más de lo mismo” sinó profunditzar, connectar, enriquir...
- Plantejar a l’alumne activitats més complexes ja sigui perquè impliquen major activitat cognitiva o per la seva aplicabilitat. També activitats motivadores i atraients.
- Potenciar el pensament creatiu i,
- Donar a l’alumne temps lliures per a que pugui realitzar activitats de lliure elecció.

Les activitats d’ampliació suposen un enriquiment de les programacions de l’aula amb el que s’obtenen caries avantatges: tota la classe pot beneficiar-se de les adaptacions, els alumnes d’altes capacitats són atesos en el seu grup-classe, s’atenen les necessitats individuals dintre de la dinàmica general de l’aula, i a més, s’augmenta la motivació cap al treball escolar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario