Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

sábado, 30 de noviembre de 2013

ALUMNE C- DETECCIÓ



Rebem una nova demanada per un nen de 1r de primària.
A la demanda, la tutora escriu: No hi ha cap dificultat, al contrari, observem que es un nen amb moltes capacitats.
Com a primera resposta a la demanda, la psicopedagoga i jo anem a veure a l’alumne a l’aula. Fem una observació dels treballs fets a l’aula i de la seva actitud a la classe.
Després, demanem a l’alumne, sense sortir de l’aula que ens faci un dibuix del que va fer el cap de setmana. A més, la tutora li demana que ho escrigui. 





Ens sorpren fent un acurat dibuix del cap de setmana amb molts detalls. Els marcs de les finestres, les teues de la teulada, la trajectòria de la pilota...
A més el text està molt ben escrit. Paraules separades, poques faltes d’ortografia per ser un alumne de 1r i una bona estructura en la frase. 

La tutora ens fa saber que sempre acaba molt ràpid les feines i les activitats i que les fa sempre bé. A més, pregunta molt i els seus raonaments no són pròpis de la seva edat. 

Ens tornem a trobar davant d'un alumne amb un clar patró d'alumne amb altes capacitats


No hay comentarios:

Publicar un comentario