FASE 3 : CLASSIFICACIÓ CARACTERÍSTIQUES DATA:
octubre/novembre HORES:20h
|
Objectius: valorar el potencial
intel·lectual de l’alumnat, és a dir, raonament lògic, gestió perceptual,
gestió de memòria, raonament verbal, raonament matemàtic i aptitud espacial; creativitat
i personalitat,...
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
En funció dels resultats, s’hauran d’establir les
característiques dels infants: interès per l’aprenentatge, sensibilitat,
perfeccionisme, alt nivell d’activitat o capacitat precoç per diferenciar
entre realitat i fantasia.
2.
Aplicar les graelles (Annexos) per als tutors i
d’autoavaluació per als alumnes, on es valoren de l’1 al 10 aspectes de les
diferents intel·ligències: intel·ligència
lingüística (“m’agrada resumir i
treure conclusions d’una lectura”), inteligència
logicomatemàtica (“gaudeixo
calculant les distàncies entre un lloc i un altre”), intel·ligència visual espacial (“més fàcil interpretar i llegir mapes i diagrames”) o intel·ligència musical (“sé diferenciar la música quan sona bé o
està desafinada”).
3.
Estudiar les diferents característiques intel·lectuals,
emocionals o perceptives (talent acadèmic, artisticofiguratiu, social, lògic,
creatiu, matemàtic, verbal, aptituds físico i psicomotores) mitjançant
qüestionaris de detecció.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Matrius Progressives de Raven. Escala Color ( de 4 a 11 anys).
2.
Atenció: Test de les Cares. L. L. Thurstone i M. Yela.
( a partir de 6 anys) .
3.
L’escala de intel·ligència Wechsler per nens” WISC IV”
(Ed. TEA, 2006).
De 6 a 16 anys.
4.
L’escala d’ intel·ligència per Preescolar-Primària WPPSI.
Ed.TEA (4-6 anys)
5.
AE-P. Escala d’autoconcepte de ( Piers – Harris) Ed.
TEA. Edat. 9-13-anys.
6.
Test de Rotter. Frases incompletes.
7.
Graelles d’autoavaluació d’alumnes.
8.
Graelles pares/mares
|
Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.
sábado, 30 de noviembre de 2013
FASE 3: CLASSIFICACIÓ DE LES CARACTERÍSTIQUES
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario