Els alumnes amb altes capacitats formen un grup heterogeni que comparteix trets comuns, de manera semblant al col·lectiu d'alumnes amb dificultats per aprendre. Cal detectar-los, tenir-los molt en compte, saber que existeixen i, sobretot, atendre les seves necessitats educatives especials.

sábado, 30 de noviembre de 2013

FASE 3: CLASSIFICACIÓ DE LES CARACTERÍSTIQUES


FASE 3 : CLASSIFICACIÓ CARACTERÍSTIQUES   DATA:  octubre/novembre  HORES:20h
Objectius: valorar el potencial intel·lectual de l’alumnat, és a dir, raonament lògic, gestió perceptual, gestió de memòria, raonament verbal, raonament matemàtic i aptitud espacial; creativitat i personalitat,...
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.            En funció dels resultats, s’hauran d’establir les característiques dels infants: interès per l’aprenentatge, sensibilitat, perfeccionisme, alt nivell d’activitat o capacitat precoç per diferenciar entre realitat i fantasia.
2.            Aplicar les graelles (Annexos) per als tutors i d’autoavaluació per als alumnes, on es valoren de l’1 al 10 aspectes de les diferents intel·ligències: intel·ligència lingüística (“m’agrada resumir i treure conclusions d’una lectura”), inteligència logicomatemàtica (“gaudeixo calculant les distàncies entre un lloc i un altre”), intel·ligència visual espacial (“més fàcil interpretar i llegir mapes i diagrames”) o intel·ligència musical (“sé diferenciar la música quan sona bé o està desafinada”).
3.            Estudiar les diferents característiques intel·lectuals, emocionals o perceptives (talent acadèmic, artisticofiguratiu, social, lògic, creatiu, matemàtic, verbal, aptituds físico i psicomotores) mitjançant qüestionaris de detecció.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.            Matrius Progressives de Raven. Escala Color ( de 4 a 11 anys).
2.            Atenció: Test de les Cares. L. L. Thurstone i M. Yela. ( a partir de 6 anys) .
3.            L’escala de intel·ligència Wechsler per nens” WISC IV” (Ed. TEA, 2006).
            De 6 a 16 anys.
4.            L’escala d’ intel·ligència per Preescolar-Primària WPPSI. Ed.TEA (4-6 anys)
5.            AE-P. Escala d’autoconcepte de ( Piers – Harris) Ed. TEA. Edat. 9-13-anys.
6.            Test de Rotter. Frases incompletes.
7.            Graelles d’autoavaluació d’alumnes.
8.            Graelles pares/mares

No hay comentarios:

Publicar un comentario